Frukostklubben 22 mars: "Att alltid vilja ha mer.."

Att alltid vilja ha mer...

…och ändå drömma om att äga mindre. Hur går det ihop? Och hur kan företag hitta sätt att fortsätta vara relevanta i en snabbt föränderlig konsumtionskultur?

För enbart genom att förstå konsumtionskulturen och den sociala roll som konsumtion spelar för människor kan företag definiera sitt existensberättigande. Hur ska företag till exempel tänka för att omforma sitt marknadserbjudande för att passa en konsumtionskultur som i rask takt går från att vara fokuserad på ägande och ackumulerande av prylar, till att istället fokusera på tillgänglighet, där ägandet snarare ses som en börda?

Det här är ett seminarium för företag som vill sätta människan i centrum. Vi får möta kulturantropologen Katarina Graffman från Uppsala Universitet och Jacob Östberg, professor i reklam och PR vid Stockholms universitet, som tillsammans har skrivit boken ”Vi är vad vi köper”

Läs gärna mer om Katarina och Jacob på:

Umeå Folkets Hus

Ingen kostnad för medlemmar i Marknadsföreningen Umeå. Den som ännu ej är medlem betalar 195;- på plats och då ingår naturligtvis frukostbuffè