Frukostklubben 24 januari: "Kreativa samarbeten"

Kreativa samarbeten

Under 75 minuter ska vi cirkla runt omkring den mänskliga (och därför komplexa) processen att skapa tillsammans. Vi börjar en bit utifrån med begrepp, barns lek, valda frisyrer och modiga steg på dansgolv. Sedan rör vi oss allt närmare vår kärna; Att rikta kreativitet, så att fler kreativa samarbeten får önskad effekt. Detta undersöker vi genom teori, forskning och erfarenheter – allt förklarat med case, snälla små övningar, diskussioner och handfasta, tillämpbara tips.

Henrik Jansson som besöker oss har 25 år bakom sig av kreativa samarbeten i reklambranschen, som copywriter, planner och 2024 som reklamköpare till en Guldäggsvinnande kampanj. Nu driver han CoRATE som gör samarbetsdiagnoser, med syftet att förbättra förutsättningarna för kreativitet.

P5 (Väven), Storgatan 46

Ingen kostnad för medlem i Marknadsföreningen Umeå. Den som ännu ej är medlem betalar (på plats!) 195;- vilket då också inkluderar frukostbuffè