Postadress

Box 17
901 02 Umeå

Telefon

070-392 07 10

Frukostklubben 25 april: "Hur ser dagens utmaningar inom marknadsföring ut… "

Information

Hur ser dagens utmaningar inom marknadsföring ut och hur kan vi skapa verklig affärseffekt i en allt mer komplex värld?

Utifrån forskning, rapporter från Sveriges Annonsörer och praktiska erfarenheter ser vi att marknadsförare får det allt tuffare att navigera i ett landskap där CMO-rollen också blir alltmer komplex och kraven på mätbar effekt ökar. Hanna Riberdahl* kommer dela insikter om hur marknadsföringen kan bidra till att skapa hållbar lönsam tillväxt för företag genom en mer insiktsdriven marknadsföring.

 

Några punkter som Hanna kommer prata om:

 

De största utmaningarna – från en alltmer komplex CMO-roll till risken med att skapa tråkig och ineffektiv reklam.
Några av lösningarna – starka varumärken, uthållighet, insikter, kreativitet och att mäta rätt saker är avgörande för framgång.

 Och avslutar med en framtidsspaning – varför NEJ kan bli den viktigaste strategin för att skapa effekt 2025.

 

*Hanna Riberdahl har över 20 års erfarenhet inom varumärkesutveckling, marknadsföring och kommunikation. Hon har tidigare haft ledande roller som marknadschef på företag som K-Rauta, Telenor och Telia.

Som vd för Sveriges Annonsörer har Hanna varit en drivande kraft bakom viktiga branschfrågor, såsom marknadsföringens effekt, ökad transparens i medieköp, ansvarsfull digital marknadsföring och hållbarhet. Under hennes ledarskap har Sveriges Annonsörer lanserat flera betydelsefulla forskningsrapporter och vägledande standarder. Bland dessa märks Effektsystemet, som syftar till att skapa tydlighet i KPI-djungeln och sätta affärsvärdet i fokus, samt Effektrapporterna, baserade på forskning och insikter från bidrag i 100-wattaren.

Hannas insatser har gjort avtryck i branschen, och hon har bland annat utsetts till Årets Branschpersonlighet. Hon har även placerats på fjärde plats i Resumés ranking över de personer som haft störst påverkan på marknadsföringsbranschen det senaste decenniet, tillsammans med Mats Rönne och Niklas Bondesson.

Med ett starkt engagemang för att möta utmaningarna kring minskad marknadsföringseffekt arbetar Hanna utifrån fakta, vägledning och samverkan för att skapa långsiktiga förbättringar för branschen.

 

Tid

25/4, kl. 07.45 - 09.15

Plats

P5 (Väven), Storgatan 46

Kostnad

Kostnadsfritt för medlem i Marknadsföreningen Umeå! Den som ännu ej är medlem, betalar på plats 195;- vilket då även inkluderar frukostbuffè

Jag vill boka en plats!



Medlemsavgift 1 795 kr/år