Frukostklubben 28 februari: Brat, rawdogging och silence walk – Förstå trenderna 2025

Brat, rawdogging och silence walk – Förstå trenderna 2025

Vi har ett år bakom oss med uttryck som rawdogging, silence walk och brat summer. Det här är en föreläsning om hur trender uppstår, får spridning och dör som dagsländor. Varför är det så svårt för oss som marknadsförare och kommunikatörer att jacka in i TikTok-danser och Instagram-trender? Ska vi ens göra det? Med på denna resa är Johannes Gustavsson, som reder ut, förklarar och ger handfasta råd.

Johannes Gustavsson är kommunikationskonsult, föreläsare och författare med ett särskilt intresse för sociala medier, influencer marketing och ungdomskommunikation. Hans föreläsningar vänder sig till företag, organisationer och offentliga verksamheter som bättre vill förstå det ständigt föränderliga digitala medielandskapet. Han har förutom krönikor i branschmedia också skrivit böckerna Uppfödd på nätet och Influencer marketing i praktiken. Han är dessutom en flitigt anlitad föreläsare och utbildare som ger nya perspektiv till allt från marknadsavdelningar och ledningsgrupper till lärarlag och högskolestuderande. Han är därtill ledamot i Medieakademin som gör den årliga Maktbarometern

P5, Väven, Storgatan 46

Kostnadsfritt för medlem i Marknadsföreningen Umeå! Den som ännu ej är medlem, betalar 195;- på plats, vilket då även inkluderar frukostbuffè