Box 17
901 02 Umeå
Under de senaste två åren har Erik Modig* hjälpt över 30 varumärken med att öka effekten från sin digitala annonsering. Många har ökat effekten på varumärkesbyggandet med över 20% och hittat rätt i den snåriga djungeln som digital annonsering är. I denna frukostföreläsning delar Erik med sig av sina erfarenheter, blandat med hans forskning, för att ge er konkreta tips om hur ni når ut.
Idag vittnar många bolag om att de tenderar att bli mer och mer säljdrivande i sin digitala annonsering. Anledningen är att varumärkesbyggande är svårt när uppmärksamheten är låg och konkurrensen hög. Samtidigt är det fler varumärken som tappar sina konkurrensfördelar och lyckas inte stärka sig hos en ny eller yngre målgrupp. Här får ni best practice och konkreta tips och case om hur företag har lyckats och hur ni kan stärka ert varumärke och marknadsnärvaro med er digitala annonsering.
*Erik Modig ses som en av Sveriges främst experter på marknadsföring. Han är forskare vid Center for Consumer Marketing vid Handelshögskolan i Stockholm och en, lika mycket efterfrågad, som uppskattad och kunnig föreläsare. Nyligen utsåg Resumé honom till en av de som haft störst påverkan på marknadsföringsbranschen senaste 10 åren.
Tid
28/3, kl. 08.00 - 09.15
Plats
P5 (Väven), Storgatan 46
Kostnad
Ingen kostnad för medlem i Marknadsföreningen Umeå. Den som ännu ej är medlem betalar 195;- på plats, i vilket även ingår frukostbuffè