Frukostklubben 29 maj: Kreativ retorik INSTÄLLT!

På grund av den rådande situationen kring smittan av Coronaviruset (Covid-19), kommer denna "Frukostklubben" ej att kunna genomföras. Vår förhoppning är dock, att vid ett senare tillfälla, kunna genomföra arrangemanget/föreläsningen - vilket vi i så fall återkommer med besked om.

Kreativ retorik handlar om att vara trygg, närvarande och flexibel i alla talarsituationer. För att nå ut med sitt budskap behöver man kunskap, praktiska verktyg och full tillgång till sin kreativitet – så att man kan tänka nytt och tänka snabbt.

Vi ser hur man kan hålla intressanta och inspirerande presentationer, känna sig helt trygg som talare, skapa kontakt med lyssnarna och kunna hantera oväntade frågor och situationer. Vi ser också hur man kan använda kroppsspråk och röst för att förstärka och förtydliga sitt budskap, och hur man kan träna upp kreativitet och fokus för att både skapa och hålla bra presentationer. Det här är ett aktivt seminarium med mycket övningar som ger en ny förståelse för hjärnan, kreativiteten och retoriken!

Gabriella Wejlid har i 10 års tid föreläst och utbildat i kreativitet och retorik. Hon har tidigare arbetat som kommunikatör och är utbildad i kommunikation, marknadsföring och improvisationsteater. Hon har även skrivit flera böcker om hur hjärnan fungerar, hur vi hanterar information och hur vi kan träna upp de funktioner i hjärnan som vi vill träna upp

Eventet har redan ägt rum och du kan därför inte inte boka plats.