Box 17
901 02 Umeå
Brand remix - Marknadsföringens 5 bäst bevarade hemligheter
New Normal | Cancel Culture | Slow Social | Iterate | Digital Native
I det här webbinariet tar vi upp fenomen som trendar just nu & visar hur man anpassar sin kommunikationsstrategi.
Klassiska marknadsföringsteorier är svåra att applicera i dagens fragmenterade mediebild. Datadriven kommunikation behöver också vara syftesdriven. Här går vi igenom vinnande strategier som lirar med de nya spelreglerna inom digital marknadsföring.
”Det här är strategierna som jag delar med nästa generations marknadsförare under mina gästföreläsningar på skolor som Berghs, IHM, Hyper Island och Medieinstitutet. Mycket av innehållet är plug-and-play även för dagens marknadsförare.”
5 takeaways:
· Socialt kapital
· Digitalt ägarskap
· Målgrupps-triggers
· Att äga ett ämne
· Hållbara ”sägningar”
Om föreläsaren: Ricki Rebecka Petrini har jobbat som journalist sedan tidigt 00-tal och gick sedan över till den kommersiella sidan och har bland annat jobbat för Procter & Gamble och Metro. I dag är hon Marknads- och kommunikationschef på Mediekompaniet och jobbar med Sveriges största lokala mediehus. Sedan 2019 driver hon även hållbarhetsarbetet Rättvisaren som främjar en mer inkluderande och jämställd mediebild, från nyheter till reklam.
Eventet har redan ägt rum och du kan därför inte inte boka plats.