Box 17
901 02 Umeå
Digitalisering, varumärken och tillväxt - har vi tänkt helt fel? FULLSATT, så ingen ytterligare anmälan kan göras!
För två år sedan gästade Claes Ceverin* oss och pratade om utmanarvarumärken och varför utmanarvarumärken har en högre relevans under 2020-talet kopplat till de makrotrender vi ser. Denna gång har Claes djupdykt i vilka effekter de senaste 15 årens digitalisering haft på våra varumärkens förmåga att bidra till företagets tillväxt.
Tack vare digitaliseringen har vi fått mängder med nya verktyg och kanaler som med effektivitet och precision kan konvertera rätt målgrupp med rätt budskap. Begrepp som ”performance marketing” och ”precision targeting” har blivit en naturlig del av vår marknadsföring och en allt större del av våra marknadsbudgetar dedikeras till digitala kanaler och aktiveringar.
Men under de senaste åren har ny forskning visat på en tydlig minskning hos varumärkets förmåga att bidra till företagets tillväxt. Varför har denna paradox uppstått? Vilka är sambanden? Kan det vara så att vi har blivit förblindade av digitaliseringen och glömt bort vilken grundläggande roll våra varumärken egentligen har?
*Claes Ceverin är Strategic Director på Rodolfo och har över 15 års erfarenhet som varumärkes- och förändringsstrateg. Han är en flitigt anlitad föreläsare när det kommer till att förstå vår relation till förändring och varumärken.
Eventet har redan ägt rum och du kan därför inte inte boka plats.