Postadress

Box 17
901 02 Umeå

Telefon

070-392 07 10

Frukostklubben 28 april: Hur man gör om man vill producera mer av sin marknadsföring internt..?

Information

"Hur man gör om man vill producera mer av sin marknadsföring internt i stället för att gå till en extern reklambyrå?"

Fler och fler över hela världen väljer att ta fram marknadsförings- och kommunikationsrelaterat innehåll och material själva internt.

Det är den digitala tekniken och med hur vi som både konsumenter och i vårt arbete söker och tar till oss information, som möjliggör och driver på denna globala utveckling. En del företag har stora avdelningar för detta som man kallar för sin inhousebyrå, andra har det mer som en integrerad del av det som marknadsavdelningen gör.

Men hur många man än är och hur man än är organiserad och vad man kallar ”funktionen/arbetet” för, behöver man ha rätt processer och verktyg för att detta ska bli en lönsammare och effektivare lösning än att gå till en extern byrå.

Av Håkan Bodman* får du höra om vad man behöver tänka om man från början vill bygga upp detta internt eller hur man gör för att göra den funktion man redan har att växa och kunna göra ännu mer ännu effektivare och mer kreativt.

*Håkan Bodman är managementkonsult på Inhouse AB, ett konsultföretag inom organisations­utveckling, rekrytering och konsultlösningar. Han har specialiserat sig på att hjälpa marknads- och kommunikationsavdelningar med att starta upp eller utveckla befintlig inhousebyråverksamhet, vilket han också håller utbildning inom i samarbete med Bonnier/Resumé. Håkan är även verksam som examinator vid IHM Business School och har tidigare undervisat vid Berghs School of Communication

Jag vill boka en plats!

Eventet har redan ägt rum och du kan därför inte inte boka plats.