Box 17
901 02 Umeå
Hållbar kommunikation – från social impact till klimatavtryck
Att marknadsföra jämställt & inkluderande är en stor utmaning för varumärken. Konsumenter ställer högre krav nu än tidigare på att kunna spegla sig i reklamen. Vilka visuella strukturer dominerar och uteblir i svensk reklam? Om detta kommer vi att få lära oss av Ricki Rebecka Petrini, som tidigare har gästat oss digitalt, men nu återkommer på plats.
Om föreläsaren: Ricki Rebecka Petrini har jobbat som journalist sedan tidigt 00-tal och gick sedan över till den kommersiella sidan och har bland annat jobbat för Procter & Gamble och Metro. I dag är hon Marknads- och kommunikationschef på Mediekompaniet och jobbar med Sveriges största lokala mediehus. Sedan 2019 driver hon även hållbarhetsarbetet Rättvisaren som främjar en mer inkluderande och jämställd mediebild, från nyheter till reklam.
Eventet har redan ägt rum och du kan därför inte inte boka plats.